fbpx

רענון אסטרטגית שיווק והחלפת מנהלים בחברה משפחתית

הדמות
מנכ"ל חברה שהתמודדה עם ירידה בביקוש למוצרים ועם תקנות סביבתיות חדשות שהקשו על התחרות. יצרנים שהם יותר מותאמים לדרישות האקולוגיות עשו התקדמות משמעותית. המתחים בין המנהלים הבכירים של מחלקות הייצור והשיווק פגעו בתיאום האסטרטגי ובביצועים העסקים.
ההקשר
החברה, שהייתה מובילה בשוק, חוותה ירידה במכירות. המנכ"ל שכיר נכנס לתפקידו כשנתיים קודם לכן, התמודד עם התנגדות פנימית (מצד מנהלים ותיקים) לשינויים בשיווק ועם לחצים כלכליים שהכבידו על הארגון.
האתגר
המנכ"ל היה חייב לשנות את השיווק ולהתאים אותו לשוק המשתנה, הבין שבכדי להתגבר על ההתנגדות פנימית היה צורך לרתום את כל ההנהלה לשלב כוחות בכדי לייצר שינוי במהירות (כולל מהלך החלפה של כמה מנהלים) וזאת מבלי לפגוע במומנטום החיובי לשינוי להתאמת דרישות לרגולציה.

הפתרון של גומאבי גרופ

גומאבי גרופ ערכה אבחון מקיף למצב החברה. פותחה תוכנית שיווקית חדשה תואמת לשוק ולדרישות התקנות הסביבתיות. התוכנית כללה: פיתוח מסרים שיווקיים תוך הדגשת היתרונות הייחודיים של מוצרי החברה והמעבר לחומרי גלם יותר ידידותיים לסביבה. סיוע באיתור ואיוש למשרות של שני מנהלים בחברה. תכנון מחדש של תקשורת ותהליכי עבודה בין מחלקות שיווק וייצור. ניהול ישיבות שבועיות וסדנאות לשיפור שיתוף הפעולה. ייעוץ פיננסי לשיפור ניהול תזרים המזומנים, עם דגש על מהלכים שיווקים יעילים ובעלות נמוכה. תמיכה במנכ"ל בגיבוי מקצועי ליצור וייצוב תמיכה רחבה לשינוי הנדרש.

התוצאה

החברה יישמה את התוכנית החדשה. בזכות המסרים השיווקיים המותאמים והמעבר לחומרי גלם ידידותיים לסביבה, ושיתוף הפעולה בין מחלקת השיווק והמכירות לשאר המחלקות, החברה חוותה התאוששות במכירות ובקשרי הלקוחות. גם החלפת המנהלים תרמה לשיפור האווירה הכוללת בארגון. גוף ההנהלה מתפקד יותר חזק. החברה מתמודדת בהצלחה עם האתגרים מול מתחרים וגם מול גופים רגולטוריים וגופים פיננסיים.
דילוג לתוכן