fbpx

שיפור תהליכי ייצור ואחזקה בחברה שמייצרת לתעשייה כבדה

הדמות
סמנכ"ל תפעול עם יותר מ-20 שנות ניסיון בתעשייה הכבדה, הצטרף לחברה שמתמחה בייצור רכיבים למכונות כבדות, לפני כחמש שנים.
ההקשר
בשנתיים האחרונות חל גידול בביקוש והתגברו הלחצים על מחלקות הייצור והתחזוקה. צווארי בקבוק ותקלות (שבר) במכונות הפכו לתופעה כשגרה, והתחזוקה לא הצליחה לעמוד בקצב. כשמצד אחד, רוצים לתת למכונות לעבוד ולא לעמוד מצד שני, האשמות של גורמים שונים בחברה לגבי הדרך שבהן אפשר היה למנוע בעיות מראש.
האתגר
האתגר המרכזי שעמד בפני הסמנכ"ל היה מציאת דרך לייעל את תהליכי הייצור ולשפר מהותית את צורת התחזוקה ואת שיתוף הפעולה (בין מחלקות הייצור והתחזוקה), כל זאת מבלי לפגוע באיכות המוצרים ובזמני האספקה ללקוחות. הצורך היה דחוף במיוחד משום שהחוזים החדשים של החברה כללו סעיפי פיצוי על איחורים, מה שעלול היה לגרום להפסדים כבדים אם לא יטופלו בזמן.

הפתרון של גומאבי גרופ

גומאבי גרופ ניגשה למשימה בגישה רב-תחומית, תוך אבחון מעמיק של תהליכי הייצור והתחזוקה. נותחו תהליכי עבודה, נבדקו מערכות מידע, ונערכו ראיונות עם עובדים ומנהלים. הוצע פתרון שכלל עדכון נהלים למעקב בזמן אמת אחר תקלות ומלאי, ושיפור התקשורת בין מחלקות. בנוסף, נערכו סדנאות לשיפור מיומנויות תחזוקה. להבטחת המשך השיפור, הוקם מנגנון לפגישות חודשיות להערכת ביצועים ולניתוח נתונים. כדי לוודא שהשיפורים שהוטמעו ימשיכו לפעול לאורך זמן, גומאבי גרופ הקימה מנגנון לשיפור מתמיד, הכולל פגישות חודשיות להערכת הביצועים וניתוח נתונים, וזיהוי אזורים חדשים לשיפור.

התוצאה

תוך שישה חודשים, התפוקה עלתה ב-30%, העיכובים פחתו ב-50%, ותקלות במכונות ירדו ב-25%. השינויים אפשרו לחברה לעמוד ביעדים ולשפר את שביעות רצון הלקוחות.
דילוג לתוכן