fbpx

שיקום עסק והצלת הנישואין בחברה למוצרים טבעיים

הדמות
שני בני זוג שמנהלים עסק משפחתי קטן אך ותיק למוצרים טבעיים, נתקלו במתחים ככל שהעסק גדל בעובדים. חילוקי הדעות לגבי צורת ניהול העסק וחלוקת התפקידים הגיעו למבוי סתום. המתחים הפנימיים החלו להשפיע על התפקוד הכללי של העסק וגם על חיי הנישואין.
ההקשר
לאורך שנים העסק היה במגמת צמיחה, אך המחלוקות בין בני המשפחה גרמו לכך בשלשת השנים האחרונות אי ההסכמות בהחלטות ובתהליכי העבודה הובילו לפגיעה מהותית במכירות (למרות הגידול בכמות אנשי המכירות). כל אחד מהם היה בטוח שדרכו היא הנכונה, אך הם לא הצליחו להגיע להסכמה. העובדים כבר התחילו לחשוש שהעסק יקרוס.
האתגר
בני הזוג היו צריכים להצליח להתגבר על משקעים שנוצרו בשנים האחרונות. לארגן את עצמם מחדש בצורה שתאפשר לנהל מחדש את העסק יותר טוב. הם הבינו שהם זקוקים לעזרה חיצונית כזו שתשמור את ענייניהם האישים בפרטיות וגם שתאפשר להם למצוא נתיב משותף שיחזק את העסק. לאור מה שכבר קרה לדרך הגדרת התפקידים וחלוקת העבודה תהיה השפעה עצומה על סיכויי ההצלחה.

הפתרון של גומאבי גרופ

מנכ"ל חברת גומאבי גרופ הוביל מהלך בעסק המשפחתי הזה. ערך מפגשים אישיים וגם קבוצתיים (בני המשפחה ועובדי מפתח). זיהה נושאים בעייתיים ועזר להגדיר מחדש את היחסים (בעבודה) ואת התפקידים האחריות והסמכות של כל אחד מבני הזוג. עוזי גם לימד אותם כלים לתקשורת יעילה בינם לבין עצמם ומול עובדים (טכניקת "השפעה חמה" – מ-"מקצוען מעשי"). הנחה והוביל את הצוות העסקי עד ליישום ובטמעת השינויים, תוך תמיכה וליווי אישי.

התוצאה

השיפור בדינמיקה הפנימית ובתפקוד העסקי היה עקבי ורציף. שני הזוג מצאו דרך לעבודה בצורה הרמונית מועילה ויעילה. זה הביא לשיפור במכירות וליצירת סביבה עבודה יציבה ומקדמת. העסק ממשיך לצמוח ולהצליח והיחסים הזוגיים והמשפחתיים התחזקו.
דילוג לתוכן